søndag 23. januar 2011

Vintage Yema Navygraf

Plukket i dag frem ett av mine få vintageur, en gammel Yema Navygraf jeg for en tid tilbake byttet til meg fra NURK-general Roger. Klokken er antagelig fra slutten av 70-tallet eller begynnelsen av 80-tallet og i relativt fin form.
Inni tikker antagelig et France Ebauche 4611, men jeg har ikke hatt den åpen og sett på hvordan det ser ut. Verket går greit, men det er mangler quickset-funksjon på datoen. Størrelsen på klokka er ca 38mm, dvs litt mindre enn moderne dykkerur av denne typen.

Tidligere har jeg kun brukt den på Natoremmer, som på bildet over. Anledningen for at jeg plukket den frem i dag var at jeg kjøpte et par remmer for en billig penge, og en av dem så jeg for meg kom til å passe denne. Den aktuelle remmen er en oransje 20mm "karbonfiber"-rem. Neppe særlig mye karbonfiber i den, men den har et greit sportslig utseende, og kan nok passe godt til sommerbruk.

Ble bra dette?






Til slutt, obligatorisk wristshot:



Historien om Yema kan du lese her (fransk).

3 kommentarer:

  1. Veldig kul vintage, Ørjan!
    Takk for sist forresten!
    Bra blog også. Er stadig innom for å se om du har oppdatert.

    -Frodo

    SvarSlett
  2. Takk for sist, ja! Jo, den er kul, den har et veldig bra vintageutseende, og når pengeboka ikke strekker til alt man ønsker seg av vintage-Rolex er det greit å kunne få det for en billigere penge. Skal prøve å oppdatere jevnlig fremover:)

    Ø

    SvarSlett
  3. Is this for sale? 🙏

    SvarSlett