tirsdag 21. desember 2010

Beste mekaniske Seiko-kjøp

Stille førjulsettermiddag på jobb og ingen arbeidslyst, så her er mine anbefalinger til de beste Seikokjøp på nettet for en (relativt) rimelig penge:

1. Seiko SARB021/023

Seiko-dressur med kjempeverket 6R15. Pen klokke som kler både skinnrem og lenke, min favoritt er nok en svært lekker alligator-kombinasjon jeg så på WUS nylig som jeg bare ikke klarer å finne akkurat nå. Fås nokså lett for $4-600 på ebay eller chronograph.com. Sort eller hvit skive er like lekkert.




2. Seiko SBDC001 aka Sumo

Premiedykker fra Seiko som med rette ofte kalles for "poor mans Marinemaster". Har også 6R15 på innsiden. Stor og mandig, flott finish. Mange synes at lenken som er 20/18mm er litt for pinglete, jeg er veldig fortrolig med min og synes den kler klokken godt.


3. Seiko SKX007 og SKX009

Selve symbolet på rimelige mye-for-pengene-klokker fra Seikos mekaniske linje. Kraftige, solide ISO-dykkere med arbeidshesten 7R21 (ikke-hack, ikke trekkbar) og en størrelse og et utseende som absolutt er tiltalende for svært mange. Minuset med disse er at de enten kommer på Seikos standardgummirem Z22 (som er helt grei) eller på en ganske skranglete Jubilee-lenke (som er behagelig nok, men ikke-SEL og kvalitetsmessig OK minus). Anbefales på Nato eller Super Oyster.





4. Seiko Monster

Vi kommer vel i denne sammen hengen ikke utenom Seiko Monster. I utgangspunktet er det to versjoner, Orange Monster (SKX781) og Black Monster (SKX779). De leveres standard med den tidligere omtalte gummiremmen eller med en meget bra stållenke med solide endeledd (SEL). Lenken er bedre enn mye annet som er vesentlig dyrere der ute, og skal du ha en slik, sørg for at du kjøper den på lenka. Sort er min favoritt, jeg vet de fleste foretrekker oransje.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar