torsdag 7. juli 2011

Nye sko

Jeg har en gammel Omega Seamaster (2531.80 - "James Bond") med lenke, men jeg har aldri blitt helt fortrolig med lenka. Den er behagelig nok, og av god kvalitet, men uansett hvordan jeg trikser med leddene blir den enten litt for vid eller trang, og låsen har ingen form for mikrojustering. Jeg bruker den ofte på Nato, men vil gjerne ha et litt mer "solid" alternativ.

Omega har en såkalt "ridged rubber strap", som originalt var  til Seamaster Pro i Titanium (ref 2991.80.93), men som passer helt utmerket til den vanlige stålmodellen. Jeg bestilte fra Ofrei.com.

Remmen har referanse OME-97988082 og claspen 9453-1803.




Remmen leveres med en stor og god "butterfly deployant".


Endene på remmen er påsatt små metall beslag som kan flyttes frem og tilbake inne i sporet på claspen, slik at en får en viss justering på størrelsen (og muligens også nok utvidelse for våtdrakt?).






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar